Σχολική ετοιμότητα
Με τον όρο σχολική ετοιμότητα εννοούμε την ωριμότητα του κάθε παιδιού σε διάφορα επίπεδα ανάπτυξης όπως συναισθηματικό, κοινωνικό, γνωστικό, γλωσσικό και κινητικό. Η Σχολική ετοιμότητα αξιολογείται με στόχο να ελέγξει αν ένα παιδί είναι έτοιμο να μεταβεί στο Δημοτικό και να μπορέσει να ανταπεξέλθει κατάλληλα σε όλους τους τομείς. Είναι πια σημαντικό πέραν της ηλικίας που δεν θα πρέπει να είναι το μόνο κριτήριο,καθώς το κάθε παιδί έχει διαφορετικό ρυθμό μάθησης. Θα πρέπει λοιπόν να έχει κατακτήσει βασικές γνώσεις και δεξιότητες από όλους τους προαναφερθέντες τομείς για να μπορέσει να ανταποκριθεί με επιτυχία στις απαιτήσεις του Δημοτικού και να μην βιώσει σχολική αποτυχία.
Ένα παιδί είναι έτοιμο να πάει στην Α’ Δημοτικού όταν έχει αναπτύξει τις απαραίτητες δεξιότητες και γνώσεις, ώστε να ανταπεξέλθει με επιτυχία στις απαιτήσεις του σχολικού περιβάλλοντος. Αυτό περιλαμβάνει την ικανότητα κατανόησης και ακολούθησης οδηγιών, την ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, την ικανότητα διαχείρισης των συναισθημάτων του, την συνεργασία με άλλα παιδιά, και την ανάπτυξη βασικών γνωστικών δεξιοτήτων.
Στο κέντρο μας υπάρχει η δυνατότητα αξιολόγησης με το σταθμισμένο εργαλείο Α’ τεστ .
Το Α’ τεστ είναι μια δοκιμασία ανίχνευσης σχολικής ετοιμότητας.
Το παιδί θα πρέπει να ξεκινήσει θεραπευτικό πρόγραμμα για να μπορέσει να καλύψει τα ελλείμματα του. Στην περίπτωση που το παιδί δεν επιτύχει τους στόχους στον αναμενόμενο χρόνο, τότε προτείνεται στους γονείς η επαναφοίτητη του παιδιού στο νηπιαγωγείο.
Όταν το παιδί έχει ενημερωθεί επαρκώς τότε όλα κυλούν ομαλά. Αντίθετα αν το παιδί προχωρήσει στο Δημοτικό και δει ότι μειονεκτεί σε σχέση με τις σχολικές προσδοκίες, αυτό πιθανόν θα το οδηγήσει σε σχολική άρνηση, χαμηλή αυτοεκτίμηση, ματαίωση και σχολική αποτυχία που θα επηρεάσει ψυχολογικά το παιδί .